مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با محمد مهدی حیدری رتبه 51 کنترل کنکور ارشد 98

1.لطفا خودتون رو معرفی کرده و کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

محمد مهدی حیدری هستم.

معدلم ۱۷.۱۰ بود.


2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟

از اواسط مهر

 

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

درسارو موازی جلو بردم.

ماشین رو میخواستم بزنم ولی بعدا منصرف شدم.

از اون‌هایی که جواب دادم چیزی رو حذف نکردم.

 

ولی من متوجه نشدم، اول از همه چه درسی رو برا کنکور خوندید؟

همزمان میخوندم درسارو

 

درسایی که میخوندین شامل زبان و معادلات و ریاضیات مهندسی و آمار و مدار 1 و 2 و کنترل خطی و سیگنال سیستم بود؟

بله

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

پاییز چون هم درس‌های دانشگاه بود هم پروژه‌کارشناسیم از تابستون مونده بود، نمیتونستم هر روز درس بخونم ولی روز هایی که میخوندم، دو تا سه ساعت میخوندم. این مدت رو خوابگاه بودم.

بعد امتحانات دی، رفتم خونه ولی ساعت مطالعه‌ام رو نتونستم خیلی افزایش بدم و روزی حدود سه ساعت موند. این روال تا اواسط اسفند باقی بود ولی از اواسط اسفند مطالعه‌ام کمتر شد و افت شدیدی داشتم. حدود یک ماه بعد، یعنی سه هفته مونده به کنکور مطالعم دوباره بیشتر شد .

اون مدت زمانی که کنکور عقب افتاد رو هم نتونستم خوب بخونم.

ترم آخر رو خونه بودم

 

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

موازی جلو میبردم

 

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

بعد اتمام فصل

 

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

تست های نکته‌دار و خوب رو که علامت زده‌ بودم رو دوباره میزدم.

بعد عید هم شروع کردم به خلاصه نویسی و برگ روابط نوشتن برای مرور سریع.

 

8. واحدهای دانشگاهی تون رو چطوری در کنار کنکور مدیریت میکردین؟ (در کنار کنکور چطور به درس های دانشگاه می رسیدین؟)

ترم ۷ میخوندم ولی ترم ۸ خیلی کاری نداشتم و فقط میانترم‌هامو خوندم.

 

9. در امتحانات پایان ترم دی ماه برای کنکور مطالعه میکردین؟ (این بازه لطمه ای به کنکورتون نزد؟)

نه. تو اون مدت اصلا برای کنکور نخوندم.

 

10.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان عمومی و تخصصی ؟

برای زبان عمومی کتاب زیر ذره بین رو داشتم. کتاب خوبی بود ولی فقط بیست روز خوندم.

زبان تخصصی هم چیزی نخوندم.


معادلات دیفرانسیل؟

محمود کریمی. نصیر.


ریاضیات مهندسی؟

اول مدرسان داشتم. بدترین کتاب ممکنه. باعث شد تا اسفند ریاضی نخونده باشم. ولی بعدش کتاب راهیان‌ارشد (فک کنم آقای مومن‌زاده)رو خریدم و راضی بودم.


آمار و احتمال؟

مدرسان


مدار 1 و 2؟

مدرسان داشتم ولی درسنامه و راه‌حل‌هاش خیلی بد بودن. فقط به عنوان کتابی که توش تست‌های کنکور هست کاربرد داشت.

فکر میکنم کتاب‌های پوران پژوهش و راهیان ارشد بهتر باشن

سیگنال و سیستم؟

مهدی تقدسی. نصیر


کنترل خطی؟

راهیان ارشد. تقوی


11.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

مدرسان شرکت کردم.

من بیشتر برای این شرکت کردم که بخاطر آزمون مجبور شم درس بخونم و از این لحاظ خوب بود. ولی از نظر کیفیت سوال ها خیلی بد بود. علاوه بر سبک متفاوت سوال‌ها نسبت یه کنکور، همیشه سوال‌های غلط پیدا میشدن. مخصوصا تو سیگنال و کنترل.

از نظر جامعه آماری هم درسته شرکت کننده زیادی داره ولی نتیجه اصلا متناسب با کنکور نیست و متفاوته.(معمولا رتبه بدتره تو‌ مدرسان)

مدرسان رو اصلا توصیه نمیکنم.

جایی که سوال استاندارد داشته باشه بهتر از جاییه که جامعه‌ی آماری بالایی داره.

 

12. به چه افرادی توصیه میکنید که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؟

 

در کل آزمون دادن مفیده حین درس خوندن. توصیه میکنم اگر جایی شرکت نمیکنند حتما از خودشون آزمون بگیرن مطابق برنامه یکی از موسسه‌ها.

 

13.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نه

 

14. ترم 7 و 8 هر کدوم چند واحد داشتید؟

کارآموزی و پروژه کارشناسی تون رو کی برداشتین؟

ترم 7 : 17 واحد

ترم 8 : 11 واحد

پروژه و کار آموزی رو تابستون برداشته بودم که البته پروژه رو پاییز انجام دادم.

 

15.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

فک میکنم تفریحم زیاد بوده

 

تفریحتون چیا بودن؟

بازی‌کامپیوتری، فیلم، کتاب، بیرون رفتن با دوستان.

 

16. به جز درس خواندن در دانشگاه، در طول دوره کارشناسی تون چه مهارت هایی کسب کردید؟

و دانشگاه چقدر در کسب این مهارت ها برای شما سهیم بوده است؟

بیشتر برنامه نویسی کار کردم. هم نرم افزار و هم سخت افزار.

دانشگاه هیچ سهمی نداشت.

 

17. آیا تغییر تاریخ کنکور به ضرر شما تمام شد؟

نمیدونم.

برای تاریخ اولیه اصلا آماده نبودم ولی تو فرصتی که ایجاد شد نتونستم درس بخونم و همچنان ناآماده موندم. فقط باعث شد از کارام عقب بیافتم.

 

18. شما در دوره تقریبا 50 روزه تعویق کنکور (از 6 اردیبهشت تا 23 خرداد) چه کار کردید؟

دو تا میانترم و دوتا ارائه داشتم که برای اونا آماده شدم. یه پروژه برنامه نویسی کار کردم و ازینجور چیزا. البته کنکور رو هم کاملا کنار نذاشتم و میخوندم، هرچند کم.

 

19.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

کنترل- دانشگاه تهران

 

20. دلیل و هدف شما از ادامه تحصیل (در دوره ارشد و بالاتر) چیست؟

آیا واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و باعث این تصمیم شد؟

برای انجام کارهایی که میخوام، کمبود سواد دارم.

 

21.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

بزرگترین مشکل من پایین اومدن ساعت مطالعه‌ام تو دوران عید و بعدش بود. سعی میکنم هر طوری شده تکرارش نکنم.

شروع درس خوندن از تابستون هم خیلی خیلی میتونه کمک کنه.

 

22.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

اگه هدفشون رتبه‌ی خیلی خوبه و دیدن دانشگاه نمیذاره برا کنکور بخونن، اگه تونستن دانشگاه رو کمرنگ کنن نه کنکور رو. خیلی از بچه‌ها ازین ضربه خوردن.

 

23. در صورتی که در کنکور قبول نمی شدید چه برنامه ای برای سال آینده خود داشتید؟

دوباره کنکور میدادم.

 

24. چه عوامل یا کسانی در موفقیت شما تاثیر داشتند؟ (موفقیتتون رو مدیون چه چیزی یا چی کسی هستید؟)

 

موثر‌ترین افراد دوستام و مخصوصا هم اتاقی‌هام بودن.

 

25. موفقیتت رو به کی تقدیم می کنی؟

رتبه کنکور رو موفقیتی در این حد نمی‌بینم که بخوام به کسی تقدیمش کنم.

 

بالاخره شما نزدیک به یک سال تلاش کردین و سختی کشیدین تا بتونین به این رتبه برسین و در آخر هم موفق به این کار شدین که شاید هر کسی از عهدش برنیاد.

با این حال بازم نمیخواین این موفقیت رو به کسی تقدیم کنین؟

کنکور یه بخشی (اضافی) از مسیره. اصلا دل خوشی ازش ندارم. این که یه سال دانشگاه رو ول کنی و سال آخر دانشگاه رو که به نظرم میتونه مفیدترین سال باشه هیچ فعالیت مفیدی نداشته باشی که در نهایت بتونی بری یه دانشگاه بهتر، به نظر من موفقیت آنچنانی نیست.


رشته قبولی : کنترل دانشگاه امیرکبیر