مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با فرزین قاسمی رتبه 166 قدرت کنکور ارشد 98

 

1.لطفا خودتون رو معرفی کرده و کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

من فرزین قاسمی فارغ التحصیل برق قدرت دانشگاه تبریز هستم.

معدل کارشناسیم هم تا آخر ترم 7 برابر 15.99 بود


2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟

من از تابستان سال 97 شروع کردم ولی به صورت جدی نبود و کم و بیش میخوندم. و به صورت جدی رو از آبان 97 شروع کردم

 

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

من اول با مدار شروع کردم و بعدش معادلات دیفرانسیل و بعد ماشین.

و درس ریاضیات مهندسی رو حذف کردم

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

وقتی تو خونه بودم روزی حدود 6 ساعت می خوندم و وقتی هم که تو خوابگاه بودم متفاوت بود و بستگی به روزش داشت چون یه روز درسای دانشگاه زیاد بودن و من کمتر می تونستم بخونم (حدود 4 ساعت) و یه روزم میدیدی درسای دانشگاه کمه و بیشتر میشه خوند (حدودا 6 تا 8 )

 

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

من برخلاف بقیه یه کتاب رو تموم می کردم و بعدی رو شروع می کردم ولی از مرور کتاب های قبلی هم غافل نمی شدم.

یعنی تو تابستون اول مدار رو خوندم و تست هاش رو هم کم و بیش زدم و تو ترم 7 اول معادلات بعد ماشین و بعد بررسی و آمار

 

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

هر فصل رو که میخوندم داخل درسنامش کلی تست بود که اونا رو میزدم و بعد از اینکه هر فصل تموم میشد تستای کنکور اون فصل رو میزدم

 

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

من هر مبحثی رو که میخوندم براش خلاصه می نوشتم و این خیلی تو ماه های آخر به مرورم کمک میکرد. مرورم اینجوری بود که آخر هفته (پنج شنبه و حمعه) رو اختصاص میدادم به مرور درس هایی که قبلا خوندم و اول خلاصه هام رو میخوندم و بعدش تست میزدم و بیشتر سعی می کردم تستای جدید بزنم

 

8. واحدهای دانشگاهی تون رو چطوری در کنار کنکور مدیریت میکردین؟ (در کنار کنکور چطور به درس های دانشگاه می رسیدین؟)

به سختی ، یعنی طول ترم رو برا کنکور میخوندم و وقتی امتحان میانترم یه درسی میرسید از چند روز قبل کنکور رو تعطیل میکردم و برا اون درس میخوندم و بعد از اون دوباره برا کنکور میخوندمو همین روال رو پیش میرفتم

 

9. در امتحانات پایان ترم دی ماه برای کنکور مطالعه میکردین؟ (این بازه لطمه ای به کنکورتون نزد؟)

امتحانات پایان ترم دی من زیاد سخت نبودن چون ترم 7 من 14 واحد بودم و درسایی هم که داشتم راحت بودن برا همین تو همون فرجه ای که برا هر درس داده بودن درسمو میخوندم و تو فرجه های قبل شروع امتحانات برا کنکور میخوندم

 

10.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان عمومی و تخصصی ؟

هیچ کتابی نخوندم . یعنی من از اول قصد داشتم که فقط زبان تخصصی رو بزنم برا همون اصلا برا زبان عمومی وقت نذاشتم و برای زبان تخصصی هم متن هایی که تو آزمون های مدرسان بود رو میزدم و با همونا پیش رفتم و ماه آخر هم متن های زبان کنکورهای سال های گذشته رو می زدم

 

معادلات دیفرانسیل؟

معادلات دیفرانسیل انتشارات نصیر محمود کریمی


ریاضیات مهندسی؟

حذفش کردم و نخوندمش

 

آمار و احتمال؟

آمار رو من هفته های آخر خوندم و چیز خاصی هم نتونستم ازش بزنم (فقط یه سوال زدم) ولی کتابی که داشتم کتاب خوبی بود و به بقیه توصیش می کنم (البته اگه بتونن گیر بیارنش)

آمار و احتمال پارسه آقای طورانی


مدار 1 و 2؟

کتاب دو جلدی مدار 1 و 2 انتشارات پوران پژوهش آقای زرگر

ماشین 1 و 2؟

کتاب مدرسان شریف رو  اول خوندم و تو دوره ای که کنکور عقب افتاد هم کتاب پوران پژوهش رو خوندم.(کتاب دوم خیلی توی تسلط من به مباحث این درس نقش داشت)

توصیه میکنم اگه پایه کسی ضعیفه اول یه جزوه بخونه تا فرمولا بهش اثبات شه و بعد بره سراغ کتابای تستی . چون این کتابا اکثرا فرمولی هستن و هیچکدومش رو اثبات نکردن و حتی بعضی از فرمولا نیازی به حفظ کردنشون نیست.

بررسی قدرت؟

اول کتاب مدرسان شریف و به همراه اون کتاب پوران پژوهش.

ولی بازم توصیه میکنم اگه پایه ی ضعیفی تو این درس دارین حتما یه جزوه خوب براش بخونین

11.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله من تو آزمون های مدرسان شریف شرکت کردم و به تمام آزمون هاش ثبت نام کردم و از آبان آزموناش شروع شد تا یه هفته قبل کنکور.

راستش با کنکور خیلی متفاوت بود یعنی تنها خوبی ای که داشت این بود که دانشجو بدنش به 4.5 ساعت سر جلسه نشستن عادت میکنه و استرسش از بین میره و همچنین به دیدن سوالای سخت عادت میکنه.

سوالای مدرسان واقعا غیر استاندارد بودن یعنی هم سطح سوالات سخت بود و هم حل سوالات طولانی بود و برای زمان کنکور تعبیه نشده بود.

 

12. به چه افرادی توصیه میکنید که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؟

 

به کسایی که استرس دارن و به 4.5 ساعت پشت میز نشستن عادت نکردن توصیه میکنم وگرنه هیچ نکته مثبت علمی نداره

 

13.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

کلاس کنکور شرکت نکردم ولی از اینترنت ویدیوهای کلاس های آنلاین برخی دروس مثل مدار و بررسی رو میدیدم که مفید هم بودن

 

14. ترم 7 و 8 هر کدوم چند واحد داشتید؟

کارآموزی و پروژه کارشناسی تون رو کی برداشتین؟

تو ترم 7 تعداد واحدام 14 تا بود و تو ترم 8 با کارآموزی و پروژه 15 واحد بود.

کارآموزی و پروژم رو ترم 8 برداشتم که واقعا اشتباهه و توصیه میکنم تو ترم تابستان یا ترمای قبل بردارین چون کار زیادی میخوان.

و اینم بگم که برا اینکه برا کنکور بیشتر وقت بذارم 6 واحدم رو معرفی به استاد نگه داشتم

 

15.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

راستش زیاد نه. من خودم زیاد اهل گشت و گذار نیستم و چون هر روز دوستام رو تو دانشگاه و خوابگاه میدیدم و حرف میزدیم زیاد احساس دلتنگی نمیکردم.

شاید هر از گاهی (ماهی یه بار) با بچه ها میرفتیم میگشتیم.

 

16. به جز درس خواندن در دانشگاه، در طول دوره کارشناسی تون چه مهارت هایی کسب کردید؟

و دانشگاه چقدر در کسب این مهارت ها برای شما سهیم بوده است؟

راستش مهارت هایی که من کسب کردم زیاد به رشته برق ربطی نداشتن و بیشتر در مورد کامپیوتر و اینترنت بودن .

و متاسفانه به خاطر اینکه خوابگاهی بودم نتونستم از دوره های فنی حرفه ای هم استفاده کنم.

دانشگاه هم هیچ تاثیری در کسب مهارت نداره و صرفا تئوری آموزش میده

 

17. آیا تغییر تاریخ کنکور به ضرر شما تمام شد؟

هم آره و هم نه . آره به این دلیل که کل برنامه های ترم هشتم قاطی شد یعنی به محض اینکه کنکور رو دادیم امتحانات پایان ترمم شروع شد و بعد از اون پروژه ها و کارای کارآموزیم.

و نه به این دلیل که من بیشتر تو درسام مسلط شدم

 

18. شما در دوره تقریبا 50 روزه تعویق کنکور (از 6 اردیبهشت تا 23 خرداد) چه کار کردید؟

من نتونستم درسی رو به درسام اضافه کنم و همون ترکیب قبلی رو نگه داشتم و همچنین تو درسایی مثل ماشین و بررسی با خوندن کتاب تست دوم مسلط تر شدم

 

19.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

با این رتبه ای که آوردم امیدوارم از امیرکبیر قبول شم و اگه نشد به ترتیب تربیت مدرس و علم و صنعت

 

20. دلیل و هدف شما از ادامه تحصیل (در دوره ارشد و بالاتر) چیست؟

آیا واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و باعث این تصمیم شد؟

هدف من اینه که رابطه های بیشتری پیدا کنم چون تو تهران اکثر اساتید یا تو صنعت دست دارن و یا ارتباطی با صنایع دارن .

من به این دلیل به تهران میرم که فرصت های بیشتری برا بوجود بیان که متاسفانه تو کارشناسی بوجود نیومدن و یا به خاطر تجربه کم من از دست رفتن.

 

21.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

از تابستون بیشتر استفاده می کنم. پروژه و کارآموزیم رو برا ترم 8 نگه نمیدارم. و زبانم رو بیشتر تقویت میکنم

 

22.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

درست تلاش کنن . اینکه صبح تا شب درس بخونی درست نیست این درسته که درسی رو که میخونی رو متوجه شه و توش تسلط داشته باشی و اگه با کتابا نمیتونی به این تسلط برسی برای رسیدن به این هدف براش پول خرج کنی تا از طریق راه هایی مثل آزمون دادن و ویدیو دیدن بهش برسی

 

23. در صورتی که در کنکور قبول نمی شدید چه برنامه ای برای سال آینده خود داشتید؟

پشت کنکور میموندم و مهارت هام رو بیشتر میکردم (هم مهارت درسی و هم غیر درسی)

 

24. چه عوامل یا کسانی در موفقیت شما تاثیر داشتند؟ (موفقیتتون رو مدیون چه چیزی یا چی کسی هستید؟)

تلاش خودم و اینکه به بیراهه نزدم . آزمونایی که دادم چون باعث شدن استرسم از بین بره و خانواده و بعضی دوستام

 

25. موفقیتت رو به کی تقدیم می کنی؟

همچین چیز بزرگی نیست ولی چون باید جواب سوالتون رو بدم من این موفقیت رو به خانوادم تقدیم می کنم


رشته قبولی : سیستم های قدرت دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی