مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با شهاب چهراقی رتبه 34 کنترل کنکور ارشد 98

1.لطفا خودتون رو معرفی کرده و کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

من سید شهاب چهراقی هستم

معدل کارشناسیم ۱۸.۴۲ هستش

شهاب چهراقی 34 کنترل کنکور 98

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟

من از حدود ۱ ماه الی ۱.۵ ماه قبل کنکور شروع کردم

قبلش که کنکور قرار بود اردیبهشت باشه مطالعه نکرده بودم اصلا

 

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

من چون هدفم آوردن رتبه تو گرایش کنترل بود

دروس اصلی که مدار و ریاضی و زبان هستن رو به علاوه ی دو درس کنترل خطی و سیگنال سیستم هستن رو خوندم و ماشین الکتریکی رو چون از قبلم بلد نبودم وقت نذاشتم براش

ترتیب خوندنم هم اول کنترل خطی بود و سیگنال سیستم و بقیه تقریبا مساوی

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

من خونه مطالعه می کردم اکثر اوقات.

یک ماه آخر رو میتونم بگم تقریبا روزی 6 یا 7 ساعت میخوندم البته به خاطر ماه رمضون بود و میتونستم بیشتر بخونم

برنامه ریزی هم چون خیلی دیر شروع کرده بودم هیچ آزمونی شرکت نکرده بودم، شروع کردم درس ها رو به ترتیب اهمیت هر روز وقت گذاشتم براشون، ساعت مشخص میکردم و بیشتر سعی میکردم همراه با خوندن تست هم بزنم که جا بیفته

 

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

موازی همدیگه میخوندم چون اول اینکه با تموم کردن یه درس آدم خسته میشه و شاید قاطی کنه همه چی رو

و نکته دیگه اینکه با موازی خوندن احتمال اینکه تستای بیشتری از کنکور رو زد بیشتر هست، یه درسی امکان داره خیلی سخت باشه و اگه وقت زیادی گذاشته باشیم براش اون وقت حیف میشه، برای مثال ریاضی امسال خیلی سخت بود افرادی که زیاد خوندن و کم خوندن زیاد تفاوتی نداشت درصدشون

 

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

من همراه درس خوندن تست هم میزدم

یعنی حتی بخش به بخش نه فصل

چون معمولا تست زدنی آدم یه چیزایی یاد میگیره وهمچنین با تیپ سوالا آشنا میشه منظور اینکه سوالای کنکور خیلی سخت نمیشن اکثرا، انتخاب بین اینکه کدوم یکی ها رو بزنیم مهمه خودش

در انتهای هر فصل هم برای اینکه کامل یاد بگیرم یه سری تست به خصوص سوالای سابق کنکور رو میزدم

 

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

واللا با توجه به اینکه من خیلی دیر شروع کردم اینکه بگم کلی مرور کردم نه وقتش نبود

بیشتر اون سوادی رو که از گذشته داشتم رو داشتم مرور میکردم و به همین دلیل مثلا چون سیگنال سیستم رو بیشتر بلد بودم بهتر زدم

اما همون مدت کم هم، همین که میخوندم پشت سرش مرورم میکردم همون روز یا چند روز بعد

ولی دیگه بگید که همه رو آخر سر مرور کردم نه وقت نشد

 

8. واحدهای دانشگاهی تون رو چطوری در کنار کنکور مدیریت میکردین؟ (در کنار کنکور چطور به درس های دانشگاه می رسیدین؟)

ترم آخر ۱۰ واحد داشتم زیاد وقتم رو نمیگرفتن بیشتر پروژه کارشناسی وقتم رو میگرفت که اونم موازی کنکور کار کردم مشکلی پیش نیومد

 

9. در امتحانات پایان ترم دی ماه برای کنکور مطالعه میکردین؟ (این بازه لطمه ای به کنکورتون نزد؟)

البته از اونجایی که شما دو ماه مونده به کنکور شروع کردین میشه فهمید که تو امتحانات دی ماه فقط درس های دانشگاه رو خوندین. درسته؟

بله دی ماه اصلا مشغول کنکور نبودم

البته میخواستم از حدود وسط اسفند شروع کنم که نشد و مشغول درس پروژه اینا بودم

نه اصلا برای کنکور نخوندم اون موقع امتحانات رو

 

10.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان عمومی و تخصصی ؟

زبان اصلا از هیچ جا نخوندم و بر اساس سواد قبلی بود بیشتر

واسه تستای جای خالی کتاب ۵۰۴ رو مرور کردم، برای مفهومی ها اصلا کتابی نخوندم و بر اساس سواد درک مطلب بود که از قبل داشتم


معادلات دیفرانسیل؟ 

کتاب نیکوکار که کنکوری نیستش و واسه درسمون داشتیم خوندم

درسنامه ها رو میخوندم و سوالا رو حل میکردم

اصلا تست نزدم منظور واسه این درس


ریاضیات مهندسی؟

کتاب مدرسان شریف

از یه لحاظ خوبه که با درسنامه ها تست هم میاره آدم یاد میگیره

ولی یه خورده مخصوصا برا قسمت مختلط خیلی خیلی فرمول نوشته که میشه گفت نصفش زیاده و و با بلد بودن نصفشون میشه زد سوالا رو

البته گفتم ریاضی سخت بود و باید از خیلی وقت پیش میخوندم

در کل پیشنهاد میکنم این کتاب رو


آمار و احتمال؟

کتاب پارسه

که خیلی خلاصه بود و واسه نتیجه گرفتن تو مدت کم خوب بود

سوالای امسالم راحت بودن و با بلد بودن فرمولا میشد زد تستا رو

به این دلیلم با خوندن فرمول اینا تو مدت کم نتیجه ی خوبی گرفتم


مدار 1 و 2؟

کتاب پارسه رو داشتم

درسنامه ی خوبی داشت و میشد با خوندن توی بازه بلند مدت میشه نتیجه خوبی

من هم توی کوتاه مدت با مرورش خیلی چیزا یادم افتاد از سواد گذشته

با زدن تستاش هم خیلی نکات یاد گرفتم

یه نکته هم بگم که پارسالم کنکور دادم ۷۰ زدم مدار رو امسال چون عجله کردم و یه خورده یادم رفته بود و اینکه مثلا از ۲ قطبیا ۵ سوال داده بودن نتونستم درصد خوبی بزنم


سیگنال و سیستم؟

کتاب راهیان ارشد

که خیلی کامله به نظرم همه نکات رو نوشته کامل و تستاش هم کامل هست

واسه کسی که میخواد مرور کنه هم خوبه واسه یاد گرفتن هم توی بلند مدت مناسبه به نظرم


کنترل خطی؟

کتاب راهیان ارشد

و جزوه مهندس توسلی

دانلود جزوه کنترل خطی استاد توسلی

راهیان ارشد یه خورده قدیمی شده به نظرم آپدیت نشده از ۹۲

ولی جزوه توسلی به نظرم خیلی کامل هست همه ی نکات کنکورای سال های قبل رو گفته و تستا هم بودن همراه دروس

البته به نظرم کنترل خطی فقط با کتاب کنکور نمیشه و باید سواد خوبی داشت دیدن رفتار سیستم های زیاد توی متلب و کتاب های مرجع مثلا


11.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

نه اصلا چون هدفم کنکور نبود دیر شروع کردم

 

12. به چه افرادی توصیه میکنید که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؟

یک افرادی که امتحان دادنی مشکل دارن و باید عادت کنن به شرایط امتحان

و دیگه افرادی که نمیتونن با برنامه بخونن و این امتحانا برنامه بلندمدت میدن بهشون

 

13.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نه اصلا

 

14. ترم 7 و 8 هر کدوم چند واحد داشتید؟

کارآموزی و پروژه کارشناسی تون رو کی برداشتین؟

۱۳ واحد ترم ۷

۱۰ واحد ترم ۸

پروژه و کاراموزی تابستون ۹۷

 

15.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

بله روزی ۶ ساعت کنکور خوندن اصلا منافاتی نداش با تفریحم

یه خورده البته ماه رمضون البته نمیذاش زیاد کارای دیگه کنم

 

16. به جز درس خواندن در دانشگاه، در طول دوره کارشناسی تون چه مهارت هایی کسب کردید؟

و دانشگاه چقدر در کسب این مهارت ها برای شما سهیم بوده است؟

دانشگاه که تقریبا هیچ نقشی نداره تو یاد گرفتن مهارت هدف فقط درس خوندنه

بسته به هدف میشه اما یه چیزایی یاد گرفت

واسه کسی که میخواد اپلای کنه مقاله نوشتن میشه یاد گرفت با نزدیک شدن به اساتید

و واسه کار اینا هم با عضو شدن تو پروژه ها فلانا میشه یاد گرفت

توی پروژه یه درسمون خیلی چیزا عملی یاد گرفتم که انصافا تجربه شد واسم

 

17. آیا تغییر تاریخ کنکور به ضرر شما تمام شد؟

به نظرم به نفعم شد چون قبلش نمیخواستم بخونم

ولی ماه رمضون اگه نمیبود بهترم میشد

 

18. شما در دوره تقریبا 50 روزه تعویق کنکور (از 6 اردیبهشت تا 23 خرداد) چه کار کردید؟

واللا در نظر بگیرید که از اواسط اردیبهشت خوندم وقبلش مشغول فعالیت های انجمن و فرهنگی اینا بودم

 

19.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

من فقط کنترل تهران رو زدم که فکر کنم قبول میشم

 

20. دلیل و هدف شما از ادامه تحصیل (در دوره ارشد و بالاتر) چیست؟

آیا واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و باعث این تصمیم شد؟

به نظرم سوادم از یه لحاظ بیشتر میشه تو گرایشم

چون کارشناسی زیاد تئوری یاد گرفتم

اصلا فشاری نبود نه

چه برای کار و چه اپلای تصمیم درستی بود به نظرم

 

21.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

من میتونستم زودتر شروع کنم ولی تنبلی کردم

زمانام رو از دست نمیدم

 

22.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

اگر طی کارشناسی درست حسابی خوندن و نه برای فقط نمره

فقط مرور هستش و تست زدن

ولی اگه نه باید یا درسنامه ی کتابا رو خیلی کامل بخونن یا اینکه از کلاس اینا استفاده کنن که یاد بگیرن

 

23. در صورتی که در کنکور قبول نمی شدید چه برنامه ای برای سال آینده خود داشتید؟

من استعداد درخشان دانشگاهای دیگه قبول شده بودم اونجا ارشد میخوندم

کدوم دانشگاه ها؟

شریف و امیرکبیر گرایش کنترل

با وجود اینکه دانشگاه‌ شریف قبول شدین نرفتین. چرا؟

کنترل شریف گرایش کنترل نسبت به تهران ضعیفتره به نظرم

 

24. چه عوامل یا کسانی در موفقیت شما تاثیر داشتند؟ (موفقیتتون رو مدیون چه چیزی یا چی کسی هستید؟)

پدر و مادر به خاطر همکاریاشون

با توجه به اینکه دیر شروع کرده بودم و احتمال رتبه خوب کم بود اصلا استرسی ندادن و کامل هم انگیزه دادن

و یکی هم اساتیدی که باعث شدن من طی اون ۴ سال یاد بگیرم و فقط هدفم نمره نباشه

 

25. موفقیتت رو به کی تقدیم می کنی؟

یه استادی داریم آقای دکتر مظفری به ایشون به خاطر لطفای بسیارشون


رشته قبولی : کنترل دانشگاه شریف (استعداد درخشان)