مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با امین مقیمی فام رتبه 14 قدرت کنکور ارشد 98

1.لطفا خودتون رو معرفی کرده و کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

امین مقیمی فام ، دانشجوی کارشناسی برق - قدرت دانشگاه تبریز

معدل کارشناسی تا پایان ترم هفت ۱۷.۴۱


2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟

از آبان ماه تقریباً شروع کردم

 

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

من دروس ریاضی ، مدار و ماشین و سیستم قدرت رو خوندم.

کنترل رو هم بعد تعویق کنکور خوندم که نتیجه عکس داد.

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

اول یک دور درس ماشین و معادلات رو تموم کردم و بعدش با برنامه مدرسان شریف جلو رفتم . ریاضی مهندسی رم تو عید جمع کردم.

از آبان تا بهمن روزی حدود سه ساعت

از بهمن تا زمان اعلام تعویق ( خدا لعنتشون کنه با این کارشون ) روزی حدود پنج الی شش ساعت

بعد از تعویق روزی دو الی سه ساعت

من تو قرائت خونه خوابگاه به همراه هم اتاقی هام مطالعه میکردم

 

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

تا آخر آبان یک دور معادلات و ماشین رو تموم کردم

از آذر بصورت موازی میخوندم

عقب موندگی ها از برنامه رم دو هفته آخر سال جبران کردم

 

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

تست های متن کتاب رو همزمان با خوندن میزدم و تست های پایان فصل رو بعد اتمام فصل

 

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

از خلاصه ها و فلش کارت هایی که درست کرده بودم

و در دوران جمع بندی با تست و خوندن سریع کتاب

 

8. واحدهای دانشگاهی تون رو چطوری در کنار کنکور مدیریت میکردین؟ (در کنار کنکور چطور به درس های دانشگاه می رسیدین؟)

من به همراه پروژه و کارآموزی کلا ۳۳ واحدم مونده بود.

برای هر درس دو روز مونده به میانترم یا پایانترم وقت مطالعه ام رو کامل به اون اختصاص میدادم و نتیجه خیلی خوبی گرفتم

 

9. در امتحانات پایان ترم دی ماه برای کنکور مطالعه میکردین؟ (این بازه لطمه ای به کنکورتون نزد؟)

من فقط دو روز به هر امتحان اختصاص میدادم و ضربه ی چندانی وارد نشد.

اتفاقا باعث شد برای شروع بعد از امتحانات دوباره از اول همه رو مرور کنم.

 

10.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان عمومی و تخصصی ؟

من نخوندم و از رو دانش قبلی جواب دادم

 

معادلات دیفرانسیل؟

محمود کریمی


ریاضیات مهندسی؟

محمود کریمی به جز مبحث دالامبر که از مدرسان خوندم

آمار و احتمال؟

کتاب خوبی اصلا براش وجود نداره چون قبلا ازش دو سوال مطرح میشد ولی ناچارا مدرسان


مدار 1 و 2؟

مدرسان شریف

ماشین 1 و 2؟

فیتزجرالد ، مدرسان شریف

بررسی قدرت؟

ابتدا یک کتاب مرجع مثل گلاور بعد مدرسان ( البته باز هم مثل احتمال چنگی به دل نمیزنه)

کنترل خطی؟

راهیان ارشد


چرا نتونستین کنترل خطی رو بزنین؟

چون سوالات کنترل به نحوی طرح میشن که نیاز به تسلط به کل درس دارند و اگه از اول روش کار بشه درصد بالایی میشه زد ولی اگه مبحثی خونده باشی کاملا برعکس جواب میده.

 

11.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله

مدرسان شریف

از آزمون دوم

اگر فردی نباشید که ناامید بشید و زود تسلیم بشید بهتون استرس مفیدی وارد میکنه. ولی در کل برنامه و جمع بندی هاش مفید بودن بقیه نه

 

12. به چه افرادی توصیه میکنید که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؟

افرادی که به یک برنامه نیاز دارند

افرادی که نیاز دارند بهشون استرس وارد شه تا شروع کنند بخونند

 

13.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

خیر

 

14. ترم 7 و 8 هر کدوم چند واحد داشتید؟

کارآموزی و پروژه کارشناسی تون رو کی برداشتین؟

ترم هفت ۱۵ واحد

ترم هشت ۱۸ واحد

پروژه و کارآموزی ترم هشت برداشته بودم و الان دارم انجامشون میدم

 

15.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

تو خوابگاه با دوستان تفریحاتی داشتیم

بدون تفریح نمیشه درس خوند و الکی سر کتاب نشستن فایده ای نداره

 

16. به جز درس خواندن در دانشگاه، در طول دوره کارشناسی تون چه مهارت هایی کسب کردید؟

و دانشگاه چقدر در کسب این مهارت ها برای شما سهیم بوده است؟

من از ترم سوم تو آزمایشگاه سیستم های هوشمند انرژی دکتر محمدی حضور داشتم و در مورد مباحث نو در عرصه انرژی اطلاعات زیادی کسب کردم.

متاسفانه دانشگاه ما با دبیرستان فرقی نداره و ساعت شش بعد کلاس ها که دانشجویان وقت دارند مهارتی یاد بگیرند بسته میشه!

 

17. آیا تغییر تاریخ کنکور به ضرر شما تمام شد؟

صد در صد

از همه لحاظ آسیب وارد کرد.

به هر شش نفر از ما که هم اتاق بودیم و با هم درس میخوندیم ضربه وارد کرد

 

18. شما در دوره تقریبا 50 روزه تعویق کنکور (از 6 اردیبهشت تا 23 خرداد) چه کار کردید؟

فقط کنترل خوندم اونم روزی یکی دو ساعت.

دو هفته مونده به کنکور هم که دوباره شروع به حل سوالات کنکور سال های قبل.

 

19.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

سیستم قدرت ، شریف

 

20. دلیل و هدف شما از ادامه تحصیل (در دوره ارشد و بالاتر) چیست؟

آیا واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و باعث این تصمیم شد؟

علاقه دلیل اصلی ادامه تحصیل من هست.

من به خود درس علاقه دارم و دانشگاه به من احساس سرزنده بودن میده.

 

21.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

۱- خوندن کنترل

۲- بعد از شروع شایعه تعویق یک هفته مسافرت میرفتم

۳- عجله سر جلسه که باعث شد سه سوال مدار ، دو سوال ریاضی و دو سوال ماشین رو اشتباه به پاسخنامه انتقال بدم.

 

22.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

داشتن هدف و باور به هدف

 

23. در صورتی که در کنکور قبول نمی شدید چه برنامه ای برای سال آینده خود داشتید؟

اپلای میکردم

 

24. چه عوامل یا کسانی در موفقیت شما تاثیر داشتند؟ (موفقیتتون رو مدیون چه چیزی یا چی کسی هستید؟)

۱- باور خانواده ام به من و هدفم

۲- هم اتاقی هام مخصوصا یکیشون که با هم درس میخوندیم و عامل تشویق هم بودیم.

 

25. موفقیتت رو به کی تقدیم می کنی؟

خانواده ام که چهار سال پیش ناامیدشون کردم


رشته قبولی : سیستم های قدرت دانشگاه صنعتی شریف