مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با احسان صادقی رتبه 42 مخابرات کنکور ارشد 98

1.لطفا خودتون رو معرفی کرده و کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

احسان صادقی هستم

معدل کارشناسی 18.54

رتبه 42 کنکور ارشد برق 98

 

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟

واقعیتش اول قصد داشتم از اوایل مرداد شروع کنم، ولی مشغولیتم به پروژه و درسا باعث شد که به تاخیر بیفتد و حدودا از 22 بهمن مطالعه ی جدی را شروع کردم

 

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

تقریبا به صورت موازی شروع کرده بودم و ماشین های الکتریکی و تحلیل را به طور کلی حذف کرده بودم

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

هر موقع احساس میکردم که درسی را بهتر خواهم فهمید و علاقه بهش دارم، مطالعه میکردم

برای کنکور حدودا 6 ساعت

زمانی که در دانشگاه بودم و فاصله ی زمانی بین کلاس ها را در کتابخونه ولی بقیه ی مواقع در خانه مطالعه میکردم

البته این نکته رو هم ذکر کنم، من اکثر درسارو در زمان خودشان سعی کرده بودم که دقیق مطالعه کنم، برای همینم مدت زمان زیادی  لازم نداشتم و مطالعه ام در حد مرور بود

 

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

به صورت موازی جلو میبردم

 

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

زیاد تست نزدم

اکثرا بعد از اتمام فصل، به سوالای کنکورهای سال های بین 80 تا 90 نگاهی مینداختم(هم ارشد، و هم دکتری)

و بعد اینکه کلیه ی درسا را تموم کردم، حدودا یک هفته مونده به کنکور

شروع کردم و سوالای کنکورهای سال های 91 تا 97 را مثل کنکور شبیه سازی کردم

 

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

مطلبی رو زیاد فراموش نمی کردم

اگرم موارد جزیی رو احساس میکردم که فراموش کردم با ورق زدن کتابا به خاطر میاوردم.

 

8. واحدهای دانشگاهی تون رو چطوری در کنار کنکور مدیریت میکردین؟ (در کنار کنکور چطور به درس های دانشگاه می رسیدین؟)

ترم 8 که به صورت جدی برای کنکور مطالعه میکردم

سعی میکردم که درسارو تو همون کلاس یاد بگیرم و بقیه ی زمانم رو به مطالعه ی دروس کنکوری اختصاص میدادم

 

9. در امتحانات پایان ترم دی ماه برای کنکور مطالعه میکردین؟ (این بازه لطمه ای به کنکورتون نزد؟)

عرض کردم که مطالعه ی کنکور رو از دهه ی سوم بهمن شروع کردم

 

10.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان عمومی و تخصصی ؟

504 و 1100 واژه رو مرور کردم

معادلات دیفرانسیل؟

معادلات محمود کریمی


ریاضیات مهندسی؟

ریاضیات مهندسی جلیل راشد محصل انتشارات دانشگاه تهران


آمار و احتمال؟

جزوه ی دکتر نایبی

(دانلود جزوه آمار و احتمال مهندسی استاد نایبی)

 

مدار 1 و 2؟

جزوه ی دکتر کریمیان برای مدار 1 و جزوه دکتر مظفری برای مدار 2

 

الکترونیک 1 و 2؟

کتاب میرعشقی


سیستم دیجیتال؟

Anil Kumar Maini - Digital Electronics_ Principles, Devices and Applications (2007)

 
دانلود جزوه سیستم دیجیتال 1 آنیل کومار (زبان اصلی)

سیگنال و سیستم؟

مدرسان شریف


کنترل خطی؟

زیاد مطالعش نکردم

و در حد ورق زدن بود از کتاب پوران پژوهش


الکترومغناطیس ؟

انتشارات جهش

اگر اشتباه نکنم اسم نویسندش طاهری بود

الکترومغناطیس جهش - طاهری

11.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

نه

 

12. به چه افرادی توصیه میکنید که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؟

کسایی که سر امتحان استرس دارند

 

13.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟ 

نه

 

14. ترم 7 و 8 هر کدوم چند واحد داشتید؟

کارآموزی و پروژه کارشناسی تون رو کی برداشتین؟

ترم 7، 12 واحد و ترم 8، 14 واحد

کارآموزی و پروژه رو تابستان پارسال اخذ کرده بودم

 

15.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

تفریحمم مطالعست، در کنار کنکور گاها که احساس خستگی میکردم سعی میکردم در مورد تکنولوژی مطالعه ای داشته باشم.

 

16. به جز درس خواندن در دانشگاه، در طول دوره کارشناسی تون چه مهارت هایی کسب کردید؟

و دانشگاه چقدر در کسب این مهارت ها برای شما سهیم بوده است؟

کار با نرم افزارهای مختلف مانند ، altium designer , CST, ADS, Matlab

که برای انجام پروژه های درسیم مجبور به یادگیریشون شدم

 

17. آیا تغییر تاریخ کنکور به ضرر شما تمام شد؟

بله

مخصوصا در درس الکترونیک و کنترل که چون زیاد باهاشون در دروس دانشگاهیم درگیر نبودم

سبب شد خیلی از نکات ریز رو در هنگام حل سوالا در کنکور به خاطر نداشته باشم

 

18. شما در دوره تقریبا 50 روزه تعویق کنکور (از 6 اردیبهشت تا 23 خرداد) چه کار کردید؟

در حد ورق زدن کتابا

 

19.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

از طریق سهمیه ی استعدادهای درخشان در گرایش میدان ها و امواج دانشگاه تهران پذیرفته شدم و احتمال زیاد  همین گرایش و دانشگاه رو انتخاب کنم

 

پس یعنی انتخاب رشته نکردین؟

چون دانشگاه تهران لیست رو مدام تغییر میداد

به همین خاطر انتخاب رشته کردم .

 

خب الان از طریق کدوم روش از ارشد قبول میشین؟ (انتخاب رشته یا استعداد درخشان)

آیا ممکنه بچه ها از هر دو روش اقدام کنن و از هر کدوم قبول شدن اون روش رو انتخاب کنن؟

خودمم اطلاع دقیقی ندارم.

 

20. دلیل و هدف شما از ادامه تحصیل (در دوره ارشد و بالاتر) چیست؟

آیا واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و باعث این تصمیم شد؟

طبیعتا نیاز به این همه ارشد و دکتری در کشور نیست

هدف منم از ادامه تحصیل بیش تر  فرصت کردن برای انجام کارای عملی است.

سعیم هم در پایان نامه ی ارشد این خواهد بود که یه کار عملی کنم تا اینکه مقاله چاپ کنم.

 

21.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

سر آزمون چندتا سوال ایراد داشتند که زمان زیادی را باهاشون درگیر بودم

احتمالا اگر دوباره کنکور بدهم و نتوانم جواب سوالی را بیابم، زیاد درگیرش نشوم

 

22.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

تلاش برای فهم عمیق درسا به جای تست زدن و تمرکز بر کنکور

 

23. در صورتی که در کنکور قبول نمی شدید چه برنامه ای برای سال آینده خود داشتید؟

اصلا بهش فکر نکردم.

احتمالا سعی میکردم یک مهارتی رو کسب کنم و دوباره حدود 50 روز مونده شروع به مطالعه کنم

 

24. چه عوامل یا کسانی در موفقیت شما تاثیر داشتند؟ (موفقیتتون رو مدیون چه چیزی یا چی کسی هستید؟)

اعتقاد به خدا

بعدشم طبیعتا خانواده که سعی در فراهم کردن مایحتاج دارند و اساتید زحمتکشی که سعی در تفهیم مطالب در طول 4 سال داشتند.

 

25. موفقیتت رو به کی تقدیم می کنی؟

به نظر خودم رتبم تعریف زیادی ندارد

و اگرم خوب در نظر بگیریم، باز چیز خاصی نیست و تنها یک مرحلست که پشت سر گذاشته شده است.

 

نمیخواین به یکی از کسانی که تو موفقیتتون تاثیر داشتن تقدیم کنین؟

یه چیزی باید برای خودم ارزشی داشته باشه تا تقدیم کسی بکنم


رشته قبولی : میدان ها و امواج دانشگاه تهران (استعداد درخشان)