مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با علی جمشیدی رتبه 37 مخابرات کنکور ارشد 97

 

1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

علی جمشیدی 

۱۶.۶۴

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

در اصل من قصدی برای کنکور دادن نداشتم و سال قبل می‌خواستم از ایران برم ولی پاره‌ای از مشکلات شخصی باعث شد تصمیم عوض بشه و کنکور دادم. من ورودی ۹۲ ام، از اواخر دی شروع به درس خوندن کردم

از اواخر دی 96؟

بله و تابستون ۹۶ فارغ‌التحصیل شدم

قبل از اینکه بقیه سوالارو بپرسم میشه بگین سال 96 که کنکور دادین رتبه تون چند شد؟

حدود ۱۳۰۰

من از درسای کارشناسی فاصله زیادی گرفته بودم و کلاسای ارشد شرکت می‌کردم ترم ۸

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

اول تجزیه خوندم، بعد مدار ۱، الکترومغناطیس، معادلات، ریاضی، مدار۲،

آمار رو حذف کردم و به جای خوندن الکترونیک چون زمانم کم بود، تصمیم گرفتم زبان بزنم، زبانم خوب بود

و کدوم درسارو از سال قبل خونده بودین؟

هیچی

پس یعنی هر چی برا کنکور خونده بودین رو امسال خوندین درسته؟

بله

اما پایم قوی بود ،درسامو خوب خوندم به وقتش، استادامم خوب بودن

 

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

روزی بین ۵ تا ۶ ساعت، کتابخونه می‌خوندم

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

اول یه کتابی رو تموم میکردم بعد میرفتم سراغ بعدی

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

بعد از اتمام فصل تست ها رو هم بلافاصله می‌زدم

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

بستگی به درسش داشت

مثلا مغناطیس و ریاضی هم درس هم تست هاش،

اما مثلا تجزیه خلاصه آخر فصل و تست ها، مدار فقط درس

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

هیچی، زبانم خوب بود وقت نذاشتم براش

حتی تست هم براش نزدین؟

نه

ریاضی مهندسی؟

راهیان ارشد

معادلات دیفرانسیل؟

محمود کریمی، انتشارات رو نمی‌دونم

آمار و احتمال؟

نخوندم

مدار 1 و 2؟

مدار ۱ زرگر، مدار ۲ مدرسان، اما اگر برگردم مدار ۲ هم زرگر میخونم

سیگنال و سیستم؟

راهیان ارشد

الکترومغناطیس ؟

جزوه دکتر پورزیاد و مدرسان

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

مدرسان شریف

مفید فقط اینجاش بود که من فهمیدم بعد از ۳ تا درس زدن درس چهارم انرژیم کاملا تخلیه میشه و برا این خودمو آماده کردم، که بازم جواب نداد سر کنکور درصد ریاضیم به همین خاطر کم شد

با این حساب شما فقط از آزمون های آزمایشی قرار گرفتن تو موقعیت امتحان کنکور رو مفید می دونین.

آیا سوالاتش هم مفید بود؟

نه سبک سوالات به نظرم متفاوتن و زیاد آموزنده نیستن که هیچ، میتونن گمراه کننده هم باشند در مواقعی

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

خیر

ولی بالاتر گفتین که کلاسای ارشد شرکت میکردین!!!

منظور کالاسای کارشناسی ارشد، کلاسای بچه های ارشد، گفتم از درسای کارشناسی فاصله گرفته بودم و کلاسای ارشد رو شرکت می‌کردم، مثلا آنتن ۲ و ماکروویو ۲ رو شرکت کردم

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

اگر شب بیداری تفریح حساب نشه نه تفریحی نداشتم.

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

بستگی داره کارآموزی شون کجا باشه،

من توی دانشگاه بودم، و آزمایشگاه آنتن پیش دکتر پورزیاد تابستون ۹۶ کارآموزیمو گذروندم و هر روز از ساعت 2 تا 8 مثل کارمند(!) باید اونجا می‌بودیم،

شخصا حوصله درس خوندن بعد این تعداد ساعت تو آزمایشگاه بودن رو پیدا نمی‌کردم، اما بستگی به شخص داره، شاید کسی پیدا بشه بتونه بخونه. نمی‌دونم.

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

من ورودی ۹۲ ام و ترم هفت و هشت برای کنکور نخوندم. برا همین نظری ندارم.

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

دانشگاه تهران، میدان و امواج

اما زیاد مطمئن نیستم، اگر زیاد رضایت بخش نباشه برام شاید با کارنامه سبز (کارنامه نهایی) عوض کردم.

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

یه کم زود تر شروع می‌کنم تا مثلا درسی مثل آمار رو حذف نکنم

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

 

مشخص کنن که چرا می‌خوان کنکور بدن، با خودشون جر و بحث کنن اگه تونستن خودشونو برا کنکور دادن قانع کنن کنکور بدن، وگرنه همینجوری «چون همه میدن منم میدم» نکنن. زمان به عقب برنمی‌گرده.

اگر هم که تصمیم گرفتن کنکور بدن خوب بخونن دیگه، ذاتا اگر این روال رو طی کنن خوب می‌خونن.

برا همه‌شون آرزوی موفقیت دارم

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

مسیر زندگیم رو (چه درست چه غلط) مدیون دکتر پورزیاد هستم. یه تشکر ویژه از ایشون میکنم. و اما این موفقیت رو، هر چند ناچیز، تقدیم مادرم میکنم.

 

 

 رشته قبولی : میدان ها و امواج روزانه دانشگاه تهران