مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با والیه انصاریان رتبه 33 مخابرات کنکور ارشد 97

1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

والیه انصاری

معدل ١٨.١٠

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

از ٢٦ تیر شروع کردم و تابستون به طور جدی خوندم

ولی در طول ترم ٧  نتونستم زیاد واسه کنکور درس بخونم فقط خلاصه هامو مرور می کردم

از ٢٣ اسفند تا کنکور دوباره جدی واسه کنکور خوندم

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

مدار ١و٢ ، سیگنال ، الکترونیک 1 و 2 ، دروس ریاضیات و زبان رو خوندم

و کنترل، ماشین ، بررسی و مغناطیسو حذف کردم

یعنی تو تابستون مدار 1 و الکترونیک 1 و 2 و زبان و کمی معادلات رو خوندم

تو ترم 7 سیگنال رو خوندم

و بعد از اسفند مدار 2 و دروس ریاضی رو خوندم

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

من تو کتابخونه درس می خوندم

تابستون و بعد اسفند روزی ٧،٨ ساعت

در طول ترم ٧ ، ٢تا ٣ساعت

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

موازی

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

بعد اتمام هر فصل

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

من در حین درس خوندن خلاصه می نوشتم

هنگام مرور اول خلاصه هامو می خوندم بعد  چندتا تست می زدم تا  تسلطم بیشتر شه

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

زیر ذره بین جلد 1


ریاضی مهندسی؟

مدرسان شریف

البته اصلا توصیه اش نمی کنم

کتابی هست که برا ریاضی مهندسی توصیه کنید؟

بنظرم کتاب دکتر کریمی بهتر بود چون ایشون خودشون برق خوندن واسه برقیا کتابشون بهتره

مدرسان مطالب اضافی زیاد داره

معادلات دیفرانسیل؟

کتاب دکتر کریمی انتشارات نصیر

 

آمار و احتمال؟

در کنکور تست آمار نزدم

کتاب یا جزوه ای هست که توصیه کنین برای درس آمار و احتمال؟

کتاب مدرسانو داشتم زیاد جالب ننوشته بود. من جزوه ی خوبی نمیشناسم متاسفانه

مدار 1 و 2؟

مدرسان

سیگنال و سیستم؟

راهیان ارشد

و جزوه دکتر سید عربی

الکترونیک 1 و 2؟

راهیان ارشد

سیستم دیجیتال؟

مدار منطقی  پوران پژوهش

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله مدرسان

برنامه مدرسان به درس  خوندم جهت داد

ولی رتبه هام در ازمون ها اصلا به رتبه کنکورم نزدیک نبود

بهترین و بد ترین رتبه تون تو آزمون های آزمایشی مدرسان شریف چند بود؟

بهترین 74 و بدترین 1100

 

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نخیر

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

تفریح که بله داشتم  ٢،٣ تا پروژه در حین مطالعه واسه کنکور انجام دادم

منظور  فقط وقتمو صرف مطالعه کنکور نکردم

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

من کاراموزی رو ترم ٨ برداشتم

بنظرم با یه برنامه ریزی خوب میشه تابستون هم خوب درس خوند و هم کاراموزی برداشت

بستکی به خود دانشجو داره

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

من ترم 7 رو 16 واحد درس داشتم ترم ٨ هم ١٠ واحد که ٥ واحدش پروژه و کاراموزیه که واسه تابستون نگه داشتم

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

هنوز تصمیم قطعی نگرفتم ولی به احتمال زیاد سیستم شریف

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

الکترونیکو در طول ترم مرور می کردم

با اینکه الکترونیکو تموم کرده بودم ولی چون مرور نکردم  نتونستم تستاشو بزنم

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

حین مطالعه دروس حتما خلاصه نویسی کنید.

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

در درجه اول خودم بعد پدر و مادرم و در درجه بعدی دوست صمیمیم

و به چه کسی تقدیم میکنین؟

پدر و مادرم


رشته قبولی : سیستم های مخابراتی روزانه دانشگاه صنعتی شریف