مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با زهرا آقاپور رتبه 57 الکترونیک کنکور ارشد 97

 

1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

زهرا آقاپور

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

دقیقا از ده تیر 96 شروع کردم

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

سه ماه تابستون سه درس ریاضیات مهندسی و الکترونیک و مدار رو خوندم. و بعد با شروع ترم 7 ضمن تست زنی و مرور این سه درس، سیگنال رو هم به این درس ها اضافه کردم. از دی ماه هم درس های مدارمنطقی و معادلات و آمار رو اضافه کردم

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

به نظرم اساسی ترین زمان برا خوندن همین تابستونه که من میانگین روزی 8-9 ساعت مطالعه میکردم. با شروع کلاسای دانشگاه متغیر بود بستگی به برنامه ترم داره که روزایی که کلاس نداشتم 10-11 ساعت میخوندم و روزایی که کلاس داشتم چون فشرده بودن 4 ساعت میتونستم بخونم. بعضی روزها هم به خاطر سنگینی درسای دانشگاه مجبور میشدم نخونم.

اتاق مطالعه خوابگاه یا خونه میخوندم

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

تقریبا میشه گفت موازی بود

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

بعد از اتمام هر فصل

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

در حین مطالعه خلاصه برداری میکردم که برای مرور بعد از خوندن خلاصه ها تست میزدم

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

کتاب زیرذره بین

ولی من وقت نکردم بخونمش

ریاضی مهندسی؟

کتابهای دو جلدی آقای کریمی انتشارات نصیر

معادلات دیفرانسیل؟

کتابهای دو جلدی آقای کریمی انتشارات نصیر

آمار و احتمال؟

کتاب خوبی برای آمار ندیدم جزوه میخوندم

جزوه کی رو؟

فک کنم برا پارسه باشه جزوه رو الان میفرستم :

دانلود جزوه احتمال مهندسی


مدار 1 و 2؟

مدار 1 کتاب آبی پوران پژوهش

مدار 2 مدرسان شریف

در آخر هم برای تست زنی تکمیلی کتاب تست آقای کهن

جزوه ای هم برا مدار بود که از یکی از استادای تهران گرفته بودم و جزوشونو از طریق سرچ تو اینترنت پیدا کردم. جزوات کنکوری خوبی پیدا میشه تو اینترنت فقط بعضیاشون پولیه!

سیگنال و سیستم؟

کتاب دو جلدی آقای تقدسی انتشارات نصیر

الکترونیک 1 و 2؟

کتابهای راهیان ارشد

سیستم دیجیتال؟

کتاب آقای یوسفی انتشارات پوران پژوهش

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله آزمون های موسسه بینش. فقط سه آزمون آخر که جامع بودند. به نظرم حتما باید شرکت کرد. برای اینکه مدیریت سر جلسه رو خوب یاد میده

در مورد سوالات آزمون های این موسسه نظری دارید؟ آیا سوالاتشون به سوالات کنکور نزدیک بود؟

سطح سوالاتاش قابل قبول بود نه خیلی نزدیک بود نه اینکه پرت باشه. ولی بیشتر از اینکه بار علمیش مهم باشه مهم تو جو آزمون قرار گرفتنه.


10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

خیر

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

راستش به اندازه ای وقت کم بود با وجود درسهای دانشگاه که نمیشد تفریحی داشت


12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

من هم میخواستم این کار رو بکنم ولی به خاطر کنکور گذاشتم تابستون بعد ترم 8. فکر کنم تابستون بعد ترم 6 وقت گیر باشه

 

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

فک کنم این کار بهتره

ترم 7:  14 واحد

ترم8:  15 واحد


14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

فعلا مطمئن نیستم ولی احتمالا از بین مدار مجتمع  و الکترونیک دیجیتال دانشگاه شریف و تهران یکی رو انتخاب کنم


15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

اگر وقت داشته باشم حتما زبان رو هم تو برنامه ام میذارم. چند بار خواستم شروع کنم ولی از درسای دیگه عقب میفتادم که مجبور شدم نخونم.


16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

حتما از ابتدای مسیر تا انتهاش برا خودشون برنامه بریزن و بدونن که قراره در چه دوره ای چه درسی رو مطالعه کنند و حتی بدونن کی قراره مرور نهایی رو شروع کنند در غیر اینصورت وقتشون تلف میشه


17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

اول توکل به خداس که همه چیو امکان پذیر میکنه بعدش هم خانواده

و موفقیتتون رو به کی تقدیم میکنین؟

پدر و مادر و خواهر عزیزم

 

 رشته قبولی : الکترونیک دیجیتال روزانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر