مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان برق تبریز با پویا عاقلی رتبه 156 مخابرات کنکور ارشد 97

 

1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

پوریا عاقلی

 

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

از اواسط تیر سال قبل به طور نسبی شروع به خوندن مدار ۱ و ریاضیات مهندسی کردم و چون توی یه شرکتی هم فعال بودم، روزهای فرد هرروز حدودا ۵ یا ۶ ساعت صرفا درس می‌خوندم و روزهای زوج کلا شرکت بودم.

از مهر تا بهمن همراه با درس های دانشگاه بطور میانگین هفته ای ۴۰ ساعت می‌خوندم

و دو، سه ماه آخر تقریبا هفته ای ۶۰ ساعت

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

الکترومغناطیس

کنترل خطی

سیستم های دیجیتال

ماشین های الکتریکی رو حذف کردم

و کدوم درسا رو اول خوندین؟

اول درس های عمومی رو خوندم

مدار و ریاضی

همراه با اونها سیگنال سیستم هم می‌خوندم

دو ماه آخر چندبار همشونو دور کردم

زبان هم کلا نخوندم و با دانش عمومی رفتم سر امتحان

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

روزهایی که دانشگاه بودم بعد از برگشتن از دانشگاه روزی ۴ ساعت تقریبا از عصر تا شب می‌خوندم و روزهایی که کلاس نداشتم از صبح تا شب

بهمن و اسفند هم کلا دانشگاه نرفتم و توی خونه از صبح تا شب می‌خوندم

فروردین رو توی کتابخونه می‌خوندم

توی کتابخونه خوندن باعث شده بود ساعت مطالعم افزایش پیدا کنه

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

برای بار اول که می‌خوندم هر درسی رو کامل تموم میکردم و بعد بعدی رو شروع میکردم

ولی ماه های آخر چون دور میکردم دو درس موازی میخوندم، بعد تموم شدن، دو درس دیگه شروع میکردم

هفته آخر هم فقط خلاصه هارو می‌خوندم و سوال حل میکردم

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

کتاب هایی که من انتخاب کرده بودم به صورت هم فصل بندی سوال داشتن، هم در طول فصل و آخر کتاب هم جمع بندی و سوال های سال قبل

برای اولین بار که می‌خوندم کتابی رو فقط تست های درطول فصل رو می‌خوندم و ماه های آخر بعد دور کردن تست های آخر هر فصل و روزهای آخر تست های آخر کتاب هارو میزدم

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

من مبحث هارو دوباره از اول می‌خوندم

بعد از دو سه بار کامل خوندن خلاصه می‌نوشتم و به نظرم این بهتر از حالتی بود که فقط تست بزنم چون در این حالت تمامی مباحث دوباره مرور میشدن

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

زبان عمومی سری عمران

زبان تخصصی مهندسی برق پوران پژوهش

ریاضی مهندسی؟

ریاضی مهندسی محمود کریمی انتشارات نصیر

معادلات دیفرانسیل؟

معادلات دیفرانسیل محمود کریمی انتشارات نصیر

آمار و احتمال؟

آمار و احتمالات مدرسان شریف

مدار 1 و 2؟

هر دو تا کارو زرگر انتشارات پوران پژوهش

سیگنال و سیستم؟

سیگنال ها و سیستم های مومن زاده انتشارات راهیان ارشد

الکترونیک 1 و 2؟

اسلام پناه انتشارات راهیان ارشد

سیستم دیجیتال؟

من سیستم دیجیتال نخوندم

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله شرکت کرده بودم

مدرسان شریف

تمامی آزمون ها بودم که از آبان شروع شده بود

من اگه برگردم عقب شرکت نمیکنم، چون هم سطح سوالاتش بالاست و استاندارد نیست اصلا و چون رتبه ها بد میان کلا روحیه خراب کن هستش

صرفا برای آشنایی با محیط کنکور میتونه خوب باشه، اونم واسه دانشجویان ارشد فک نکنم فرق کنه چون سابقه کنکور رو توی کارشناسی داشتند

در کل مناسب نمیدونم

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نه

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

چون در کنار کنکور هم درس های دانشگاه بود و هم کارهای انجمن علمی داشتم، وقت نمیاوردم که تفریح خاصی داشته باشم ولی برای حفظ روحیه خیلی لازمه

یه نکته هم اینکه من کلا یه ماه آخر گوشیم رو خاموش کرده بودم

خیلی روی تمرکز اثر داشت

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

من هنوز کار آموزی رو برنداشتم، این تابستون برمیدارم

ولی عرض کردم من تابستون سال قبل توی شرکتی مشغول بودم و نصف زمان تابستون رو توی شرکت بودم

فک نکنم کارآموزی که در اون حد طولانی نیست اثر مهمی داشته باشه روی نتیجه

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

شاید کار خوبی باشه ولی بستگی به شرایط داره، توی دانشگاه ما این امکان برای مخابراتی ها نبود چون برخی درس ها صرفا ترم های زوج ارائه میشن و بعضی درسها صرفا ترم های فرد ولی من خودم پروژه کارشناسی رو برای ترم ۸ نگه داشتم تا کمی فرصت بیشتری برای کنکور داشته باشم

من ترم هفتم ۱۶ واحد و ترم هشتم ۱۸ واحد

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

من سه تا انتخاب اصلیم به ترتیب:

مخابرات سیستم - امیرکبیر

شبکه های مخابراتی - تهران

مخابرات رمز - شریف

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

الکترونیک رو از چند ماه قبل شروع میکنم و بیشتر میخونم

مدیریت زمان توی امتحان اصلی رو هم بیشتر تمرین میکنم

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

من در اون حدی که تجربه پیدا کردم تو این چند ماه، جوری درس بخونن که بعد نتایج پشیمونی نداشته باشه براشون شاید چند ماه سختی کشیدن، بی خوابی، خستگی برای هموار شدن مسیر آیندشون ارزش داشته باشه.

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

من موفقیتم رو اول از همه مدیون تلاش و پشت کار خودم هستم

بعد از اون خانوادم که با تحمل روزهای سخت کنکور، پا به پای من اومدن

موفقیتم رو هم به مادرم تقدیم میکنم.


رشته قبولی : مخابرات سیستم روزانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر