مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با عطا مهسافر رتبه 92 الکترونیک کنکور ارشد 97


1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

عطا مهسافر

 

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

تابستون من الکترونیک رو تقریبا پایه ای خوندم هدف رفع نقاط ضعفم بود که همین هم شد ولی زیاد جدی نبود هر وقت حال درس خوندن بود میخوندم ولی به هر حال الکترونیک تابستون تموم شد بالاخره

و همچنین تقریبا نصف مدار یک هم همینطور

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

اولش الکترونیک رو خوندم بعدش مدار یک این درسا همون اولای ترم 7 تموم شدن ولی خب همیشه به مرور نیاز داشتن

اول های درس خوندن یکم جو گیر بودم و نمیخواستم از درسای اصلی بحثی رو حذف کنم

ولی خب بعدش که به کنکور نزدیک شدیم مجبور به حذف مباحثی شدم

ولی اگه همون اول رو بگم از درسای غیر اصلی درسای قدرت و مغناطیس و کنترل رو حذف کرده بودم

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ من اینه اکثرا نمیتونم با برنامه ریزی منظم درس بخونم هر وقت حسش باشه میخونم :)

و مدت زمان درس خوندن هم همینطور هفته های آخر به 10-12 ساعت هم رسیده بود

ولی قبل اون ساعت خاصی نداشت از صفر ساعت در روز تا 7-8 ساعت متغیر بود

همینطور من خوابگاهی ام واسه همین یا تو قرائت خونه ی دانشگاه درس میخوندم یا تو قرائت خونه ی خوابگاه

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

همونطور که گفتم اول الک رو خوندم بعدش مدار یک رو

ولی بعد اون مدار 2 و معادلات و سیگنال و یکمی ریاضی مهندسی و مرور درسای بالایی رو بصورت موازی میخوندم

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

بعد اتمام هر فصل و مبحث

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

قبل عید چون مباحث یادم بود یه نگاه مختصر به مباحث مینداختم و بعدش تست میزدم

 ولی چون تو 20 روز عید متاسفانه متاسفانه متاسفانه اصلا کلا نتونستم درس بخونم اکثر مباحث از یادم رفته بود واسه همین مجبور شدم مباحث رو هم مفصل بخونم یعنی بر عکس همون کاری که اساتید همیشه میگن 😐

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

نخوندم

ریاضی مهندسی؟

کتاب نصیر محمود کریمی

برا بعضی مباحث هم کتاب مدرسان خوبه

معادلات دیفرانسیل؟

نصیر محمود کریمی

آمار و احتمال؟

من هفته های آخر 90 درصد پارسه خوندم ولی نتونستم بزنم ، نمیدونم

البته آمار امسال سخت بود

مدار 1 و 2؟

کتاب کاروزرگر

انتشاراتش یادم نیست

سیگنال و سیستم؟

کتاب تقدسی

انتشارات اونم یادم نیست متاسفانه

الکترونیک 1 و 2؟

اسلام پناه

فک کنم انتشارات راهیان ارشد بود

سیستم دیجیتال؟

من مدرسان خوندم بد نبود

ولی اکثر دوستان کتاب انتشارات پوران پژوهش رو تعریف میکنن

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله مدرسان

از اولین آزمون آبان ماه

به نظرم مفید نبود نه

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نه

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

بجز 3 هفته ی آخر کنکور که زیاد درس میخوندم بقیه ی روز ها رو از تفریحم نزدم

مخصوصا 20 روز عید 😁

ولی کاش عید رو هم میخوندم میتونست خیلی بهتر شه نتیجه

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

من میخواستم بعد ترم 6 تو تبریز بردارم ولی سال قبل خوابگاه تعمیرات بود به کارشناسی خوابگاه نمیدادن تابستون رو موند واسه این تابستون به نظرم تابستون قرار نیست دانشجو خودشو خسته کنه با زیاد درس خوندن

برای خوندن یکی دو درس وقت میمونه

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

منم اینو شنیدم که بعضی ها میگفتن این کار رو کن ولی خب من همیشه دقیقه نودی بودم واسه همین برعکس این کار رو کردم یعنی ترم 7 رو زیاد برداشتم و ترم 8 رو خلوت کردم البته این کار هم باعث شد ترم 7 نتونم اون طوری که باید واسه کنکور بخونم ولی برا شخص من این کار بهتر بود و راضییم

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

الکترونیک مدار مجتمع

دانشگاه رو هم با رتبه ی من شریف که نمیشه رفت ایشالا تهران بعدش امیرکبیر خیلی خیلی بد شانس باشم مدرس یا علم و صنعت

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

حتما حتما عید درس میخونم واسه ریاضی مهندسی و آمار و سیگنال هم وقت زیاد تری میذارم ریاضی مهندسی و سیگنال رو خیلی راحت میشد درصد خیلی بالاتری آورد امسال

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

به هیچ وجه ناامید نشن من بعد عید اصلا امید نداشتم ولی خب تلاشمو زیاد تر کردم خیلی زیاد تر و نتیجه هم خداروشکر تقریبا خوب شد و اینکه نگن یک سااااال مونده کو تا کنکور وقت زیاده میخونم به خودت میای میبینی مثلا دو هفته ی بعد کنکور داری و از اون چیزی که قرار بود بشی خیلی عقب تری

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

حالا اگه بشه موفقیت اسمشو گذاشت مطمئنا مدیون دعا های خونواده و امید دادن های برادرم هستم و در آخر تلاش خودم و همچنین تقدیم میکنم به این عزیزان 😊


رشته قبولی : مدارهای مجتمع روزانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر