مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با عرفان مهدی پور رتبه 91 قدرت کنکور ارشد 97


1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید.

عرفان مهدی پور

 

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

من بازه مطالعم خیلی پر از فراز و نشیب بود از تابستون شروع کردم اما در طول ترم ۷ و ۸ کمرنگتر شد و از عید به اوج رسید

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

من با مدار۱ و ماشین شروع کردم تابستون رو از ترم ۷ بررسی و معادلات رو هم اضافه کردم در طول عید هم امار و مدار ۲ رو مطالعه کردم ریاضیات مهندسی رو حذف کرده بودم

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟

روزی چقدر درس میخوندین؟

و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

برنامه ریزی من بیشتر مبحث محور بود تا زمان محور

مشکل اصلی که دوران ارشد هست نبودن یک برنامه دقیق و خوب مثل قلم چیه سعی میکردم هر دو یا سه هفته یک هدف گزاری برای تمام درس ها داشته باشم و سعی کنم به اونها برسم

مکان مطالعه هم متفاوت میکردم که خسته کننده نشه بعضا خونه بعضا دانشکده و بعضا کتابخونه مرکزی

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

موازی

اشتباه اساسی اکثر بچه ها یکی یکی خوندنه حتما موازی خوندن رو توصیه میکنم

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)

سعی میکردم همش باشه من تکرار و مرور رو با تست ها خیلی انجام میدادم

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

من طبق نمودار هرمن ابینگهاوس سعی میکردم بعد از خوندن هر مبحث یک بار ۳ روز بعد و یک بار ۷ روز و یک بارم ۱۰ روز بعد مرور کنم تست ها رو میزدم اگه مبحثی احساس میکردم فراموش شده کلی میخوندم بازهم

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.

زبان؟

زیاد نخوندم کلی اگه حوصله شو دارین زیر ذره بین

کدوم انتشارات؟

کلا لغات ارشد و دکتری و تافل اسمشه مال انتشارات زیر ذره بین فکر کنم با همون اسم میشناسنش

ریاضی مهندسی؟

نخوندم

معادلات دیفرانسیل؟

محمود کریمی خیلی خوب بود

آمار و احتمال؟

مدرسان

مدار 1 و 2؟

مدار ۱ کاروزرگر

مدار ۲ مدرسان

ماشین 1 و 2؟

جزوه دکتر فیضی و مدرسان

بررسی قدرت؟

مدرسان بود ولی زیاد جالب نبود.اگه منبع بهتری پیدا کردن حتما امتحانش کنن

سیگنال و سیستم؟

نخوندم

میدونم این درس رو نزدین ولی میخوام بدونم که فقط شما نزدین یا قدرتیا کلا این درس رو سفید میذارن؟

اکثرا سفید میزارن اگر هم بزنن با سواد خودشون میزنن

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

بله متاسفانه از تابستون مدرسان ثبت نام کردم ولی اصلا مفید نبود جوری که فکر میکردم نبود

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

نه

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

در کنار تفریح و کار برای کنکور هم میخوندیم😅

واقعا اینجوری بود؟! چون با هدف گذاری و برنامه ریزی شما مخصوصا طبق نمودار هرمن ابینگهاوس بعید میدونم اینجوری باشه؟

خب ببینید به نظرم درست خوندن بهتر از زیاد خوندنه منم چون تو کانون قلمچی کار میکردم و با روش های مطالعه اشنایی داشتم. بله کم و درست خوندم به نظرم

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

بله منم تابستون برداشتم و مانع و وقت گیر هم بود ولی گفتم اصلا لازم نیست وقت زیادی برای کنکور گذاشته بشه

 

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

خب اینکار یکم استرس زاست چون پیک مطالعات ترم هشته مخصوصا برای افرادی مثل من که درس های دانشگاه هم براشون خیلی مهمه

من هر ترم ۱۲ واحد برداشته بودم

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

اول شریف و بعد تهران اگه بشه سیستم

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

ثبت نام‌برای کنکور های ازمایشی

شدیدا باعث افت روحیه میشد.

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

توکل کنن به خدا و هر کی هستن و در هر حالتی هستن بخونن اگه وسطش قطع شد کم نیارن و بازم شروع کنن

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

خب بعد از خودم و خانواده دوستان زیادی بودن که بهم انرژی دادن

و به کسانی تقدیم میکنم که از شنیدنش خوشحال شدن البته اگه موفقیتی باشه


رشته قبولی : سیستم های قدرت روزانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر