مصاحبه اختصاصی وبلاگ دانشجویان دانشگاه تبریز با امیر ارسلان کیاور رتبه 62 الکترونیک کنکور ارشد 97

 

1.لطفا کارنامه کنکور و معدل کارشناسیتون رو ارسال کنید :

 امیر ارسلان کیاور

معدل کارشناسی : 18.84

2.از کی شروع به درس خوندن جدی برا کنکور کردین؟ (از تابستون ترم 6 یا قبل تر و یا بعدتر)

از وسط های بهمن 96
یعنی تقریبا با شروع ترم 8
البته در طول 3 سال قبل از اون
، درس ها رو تا جایی که می تونستم خوب یاد می گرفتم.

3.اول کدوم درسا رو خوندین و کدوم درسا رو حذف کردین برا کنکور؟

برای کنکور مدار ، الکترونیک ، دیفرانسیل رو خوندم.
متاسفانه برای درس های دیگه زمان نگذاشتم.

یعنی کلا فقط همین دروس رو برای کنکور خوندین؟ و دروسی مثل ریاضیات مهندسی و احتمال و دیجیتال رو حذف کردین؟

نه حذف نکردم
دیجیتال رو از کتاب مانو در ترم 1 خونده بودم و بعد ها در آزمایشگاه ها تکرار شد که لازم نشد برای اون بخونم
ریاضیات مهندسی رو در زمان واحد خودش تست زده بودم و به مرور بسنده کردم
اما امار رو نخوندم.

درسی به جز آمار هم بود که حذفش کرده باشین؟ (به طور کامل)
بله
ماشین ، تحلیل سیستم های قدرت و کنترل که ضریب کمی برای ما الکترونیکی ها دارند حذف کرده بودم.
و هم چنین مغناطیس ، علت حذف کردن مغناطیس این بود که دیر شروع کردم برای کنکور خوندن .

4.برنامه ریزی درسی تون چطوری بود؟
روزی چقدر درس میخوندین؟
و کجا درس می خوندین؟ (خونه یا کتابخونه)

خوب همون طور که گفتم من قبل از کنکور سعی می کردم درس ها رو تا جایی که ممکنه خوب یاد بگیرم. برای همین عملا درس ها رو مرور می کردم با تست زدن. برای این کار هر 3-4 روز یک فصل از الکترونیک و مدار رو می خوندم و تست می زدم. هفته ی آخر رو دیفرانسیل خوندم.
معمولا روزی 6
  ساعت مفید  برای کنکور می خوندم.
اگر دانشگاه بودم کتاب خونه می رفتم توصیه ی من هم کتاب خونه هست به نظرم در کتاب خونه تمرکز بیشتری داشتم قرائت خونه ی دانشکده ی برق هم محیط خوبی داره و ساکت هست.

میتونین تفکیک کنین که چند ساعت تو خونه می خوندین و چند ساعت تو کتابخونه؟

شنبه تا 3 شنبه به طور متوسط 3 ساعت کتابخونه می خوندم. 4 شنبه تا جمعه کلا در خونه می خوندم.

5.درس هاتون رو چجوری می خوندین؟ (آیا اول یه کتاب رو کامل تموم میکردین یا موازی درس ها رو جلو می بردین؟)

موازی درس ها رو جلو می بردم. یادداشت بر می داشتم و هر روز اون یادداشت هارو مرور می کردم

6.چطوری تست می زدین؟ (آیا بعد از اتمام کتاب تست رو شروع میکردین یا بعد از اتمام فصل و یا مبحث؟)
من در زمانی که واحد های این درسا رو ورداشته بودم ، خیلی خوب مراجع رو می خوندم . توصیه ی من هم این هست که مفهومی یاد بگیرید و بعدا تست بزنید. من تست ها رو 20 تا 20 تا جدا می کردم و اون ها رو در قالب امتحان زمان دار می زدم. سپس بررسی شون می کردم.
فصل به فصل جلو می رفتم. وقتی فصلی رو تموم می کردم و مشکل مفهومی نداشتم تست هاشو می زدم.

7.چطوری مرور میکردین؟ (مبحث رو دوباره میخوندین یا با تست زدن مرور می کردین؟)

همون طور که گفتم قسمت های مهم رو یادداشت بر می داشتم و از رو اونا مرور می کردم. به علاوه تست های سخت رو که جامع بودند یا نکته ی خاصی داشتند رو علامت می زدم و اونارو دوباره حل می کردم.

 

8.من دروس کنکور رو میگم و لطفا شما منابع تون رو برا هر کدوم بفرمایید.
ریاضی مهندسی؟
کتاب دکتر محمود کریمی-جلد 1 ، جلد 2 فقط تست هست من نخوندم ولی مطمئن هستم مفید واقع می شود.

معادلات دیفرانسیل؟
باز هم کتاب دکتر محمود کریمی

مدار 1 و 2؟
مدار 1 کتاب دکتر کارو زرگر انتشاران پوران پژوهش، خیلی خیلی عالی هست. هم برای تست و هم مفهوم.

برای مدار 2 کتاب مدرسان شریف

سیگنال و سیستم؟
با توجه به درصدم من در این زمینه فرد مناسبی برای پاسخ دادن نیستم.
ولی کتاب مدرسان مرجع خوبی است.

الکترونیک 1 و 2؟
الکترونیک 1و2 کتاب دکتر اسلام پناه خیلی عالی است برای تست زدن. اما از لحاظ مفهومی نه. اگر زمانتان کم است ، توصیه می کنم برای درک مفهوم از جزوه ی دکتر کریمیان از اساتید دانشگاه تبریز هستند استفاده کنید. به نظر خیلی خیلی مفید است.

زبان عمومی و تخصصی؟
زبان برای لغت 504 و اگر زمان دارید 1100، برای متون توصیه می کنم تا جایی که ممکنه براتون از مراجع انگلیسی استفاده کنید و سراغ ترجمه ی کتاب ها نرید. در آخر می تونید از مطالب سایت
Allaboutcircuits.com هم استفاده کنید. هم مطالب سرگرم کننده ای دارد هم برای تقویت زبان خوب است.

و در آخر سیستم دیجیتال؟
کتاب موریس مانو. اگر مشکل مفهومی دارید از ویدیو های مکتب خونه می توانید استفاده کنید که واقعا مفیدند. اما برای تست نمی دونم چه کتابی مفید است چون اصلا" تستی نزدم برای این درس.

9.آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودین؟ (اگه آره کجا و از کی؟)

آیا مفید بودن؟

نه شرکت نکرده بودم.

خوب به نظر آزمون های موسسات برنامه ای می دهند که چندین سال روی اون ها کار کرده اند و نتیجه گرفته اند. به نظر شرکت در این آزمون ها مفید باشد.

10.آیا تو کلاس کنکور شرکت کرده بودین؟

خیر

11.در کنار مطالعه برا کنکور تفریحی هم داشتین یا فقط درس میخوندین؟

آره، تفریح داشتم. خوندن دروس مدار و الکترونیک برای من خیلی لذت بخش هستند و نوعی تفریح به حساب می آیند. با دوستام بیرون می رفتیم ولی کمتر از قبل. جدا از اونا بازی های آث میلان رو همیشه دنبال می کنم.

12.خیلیا تو تابستون بعد ترم 6 کارآموزی برمیدارن آیا اینکار مانع درس خوندن میشه؟

شما کی کارآموزیتون رو برداشتین؟

من ترم 7 ورداشته بودم و می تونم بگم وقت گیر است . به نظر تابستان بعد از کنکور زمان مناسب تری است برای کاراموزی

 

13.خیلیا برای ترم 7 واحد کمی برمیدارن تا برا کنکور بخونن و باقی واحد ها رو برا ترم 8 نگه می دارن آیا این کار درسته؟

شما تو ترم 7 و 8 چند واحد بودین؟

من ترم 7 بیش از 18 واحد ورداشته بودم  دقیق یادم نیست 18 بود یا 19

ولی ترم 8 ، 10 واحد بودم که وقت کافی برای درس خوندن داشتم.

به نظرم ترم 8 خالی تر باشد بهتر است.

 

14.برای ارشد کدوم دانشگاه و کدوم گرایش مدنظرتونه؟

مدار مجتمع دانشگاه شریف. البته بنده با سهمیه استعداد درخشان از این گرایش قبول شده بودم.

با این وجود پس چرا کنکور دادین؟

من حدس میزنم به خاطر دانشگاهش باشه درسته؟

نتایج سهمیه نیومده بود. جدا از اون کنکور رو یک چالش مناسبی می دیدیم برای مرور درس هایی که بیشتر به دردم می خوره. من در حین مطالعه برای کنکور اطلاعات خوبی به دست آوردم، خصوصا برای مدار که دیدگاه بهتری برای حل مسئله پیدا کردم.

15.اگه دوباره کنکور بدین کدوم اشتباه رو تکرار نمی کنین؟

خوب، حتما از تابستان شروع می کنم.البته دیر شروع کردن من اشتباه نبود و برنامه ی دیگری برای ادامه تحصیل داشتم. هم چنین برای سیگنال وقت خیلی بیشتری می گذاشتم.

در کل ، اگر هدف من کنکور بود، خیلی زودتر شروع به کار می کردم.

16.مهمترین توصیه تون برای دانشجویان کنکوری و پشت کنکوری چیه؟

کنکور ارشد به نظرم خیلی لذت بخش تر از کنکور کارشناسی هست و بیشتر با مفهوم کار دارد. اگر مفهوم را بفهمیم بیشتر مسئله حل است. به نظرم اگر واقعا اراده کنید ، منابع خوبی رو انتخاب کنید و مفهومی پیش برید حتما موفق می شوید. می خواهم براتون آرزوی موفقیت کنم.

17.موفقیتتون رو مدیون چه کسی هستین و به کی تقدیم می کنین؟

واقعا اساتید نقش زیادی در این مسیر برای من داشته اند جا داره تشکر ویژه بکنم ازشون. هم چنین دوستانم که همیشه من رو راهنمایی می کردن. خانواده ام  و در نهایت تلاش خودم.


رشته قبولی : مدار مجتمع روزانه دانشگاه صنعتی شریف (از طریق استعداد های درخشان)